Önkéntes tréningek

2016. november 4. önkéntes továbbképzés

Szerveztünk a tanoda önkénteseinek egy workshopot, hogy ezzel is segítsük új önkénteseinket a tanodai munkában, illetve, hogy megosszuk egymással azokat a hasznos tudásokat, amik az egész csapatnak javára válhatnak!

Az első előadónk, Szentesi Balázs – egyesületünk elnökségi tagja, és volt tanodai önkéntes – a figyelemzavarral küzdő gyerekek tanításához hozott nekünk módszereket. Balázs a Serdülő és Felnőtt Diszlexia Központban dolgozik és sok tapasztalatot gyűjtött az évek során az ADHD megjelenési formáiról, hátteréről és kezelési módszereiről. Ő maga is sokat használta a tanodában a mind map módszert, illetve javasolta nekünk, hogy minnél inkább vonjuk be a fizikai környezetünket is a tanításba. Pl. szórzótáblát gyakoroljuk úgy, hogy a szoba egyes pontjain helyezzünk el papírból kivágott nagy méretű számokat, és járjuk végig, mit kapunk ha megszorozzuk egyiket a másikkal.

Balázs után Horváth Rebi következett, aki már ötödik éve dolgozik a tanodában, valamint általános iskolai tanító, Montessori és Meixner ped módszerrel dolgozik. Rebi az alsós matek és olvasás, írás tanítás menetéről tartott nekünk egy összefoglalót, illetve mutatott hasznos módszereket, melyekkel segíthetjük a gyerekeket a tanodában, hogy elsajátítsák ezeket az alap készségeket. Pl. a tízesátlépés tanításához javasolt egy technikát, melyhez csak két üres tojástartóra és 10 kék 10 piros kis méretű papír körre van szükségünk. Ha a példa szerint 5-öt kell a 6-hoz adni, megkérjük a gyereket, hogy először a kékből válasszon 6-ot és rakja ki az első tojástartóba, majd a pirosból 5-öt és annyit helyezzen el az első tojástartóba, hogy az tele legyen, a maradékot pedig a második tojástartóba tegye.

Végül Ligeti Anna Sára (Las) és Varga Norbi tartottak nekünk egy interaktív foglalkozást, melynek keretében megismerkedhettünk a MORE, Közösségi vezetőképzés hátrányos helyzetű fiataloknak, projektel. Las és Norbi kiemelték, hogy nagyon fontos bármilyen kezdeményezésnél hangsúlyt fektetni a közösségépítésre, mert az magától nem jön létre. Ehhez fontos, hogy a projekt létrehozói tisztában legyenek egymás egyéni motivációival és kialakítsanak egy közös célt. Kipróbáltunk közösen egy foglalkozást is, mely segítségével ez könnyeben megvalósítható. Első körben mindenki felírja, hogy mi fontos számára a tanodában, ezt párokban megbeszélik, és utána a pár tagjai bemutatják nagy körben párjuk személyes motivációit. Második körben mindenki felírja, hogy mi kéne hogy legyen a tanoda célja, és kis csoportokba rendeződve kialakítanak egy közös dokumentumot. Minden újabb körben összevonunk két csoportot, akiknek újra meg kell egyezniük a közös alapokban, míg végül egy nagy csoporttá válik az egész társaság, egy közös dokumentummal.

14915630_898300896936016_7309978978547339498_n
 
————————————————————————–

2016. szeptember 23-25. évkezdő kirándulás

Év elején mindig olyan sok megbeszélnivaló van, hogy ötvözve a kellemeset a hasznossal elutaztunk hétvégére Csákberénybe! Finomakat ettünk, a kertben sütkéreztünk, kirándultunk és átrágtuk magunkat a tanodai órarenden, sőt még a tanodai szervezeti szabályokon is! 🙂

14520359_871320816300691_4868334762394467510_n

 

Advertisements

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: